More share buttons
skip to Main Content

Waarom een website?

DEEL

Waarom een website zo belangrijk is voor je bedrijf

Waarom een website
Helaas krijgen we nog steeds af en toe de vraag van ondernemers: Waarom een website ? Je moet een website zien als een online werknemer die 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je werkt. Internet heeft een dynamisch karakter en is daardoor een ideaal verkoop kanaal. Bezoekers kunnen informatie opvragen wanneer zij dat willen. Helaas worden de mogelijkheden van het internet vaak erg onderschat, waardoor jouw bedrijf klanten en daardoor ook inkomsten misloopt.

Een goede website IS je bedrijf!

Veel ondernemers zien het hebben van een website als een doel op zich. Daar gaat het fout! Je website is nooit af. Een website moet een middel zijn om je doelen te behalen. Het is van groot belang om de doelen van je website helder te hebben voor jezelf. Op die manier weten je bezoekers ook wat er van ze verwacht wordt.

Je website is je bedrijf op internet. En net als met je bedrijf offline, zul je daar ook online aan moeten bouwen. Je moet de resultaten meten met Google Analytics, je site aanpassen, nog eens testen, weer meten enz. enz. Het gaat daarbij om een lange termijn investering en daar zul je in de toekomst zeker de vruchten van plukken.

 

Biedt je bezoekers KILLER content

Een professioneel uiterlijk van je site is belangrijk, maar NIET het allerbelangrijkst, als je het mij vraagt. Het belangrijkste aspect van een website is dat je KILLER-content biedt aan je bezoekers. Je moet daarbij denken vanuit je bezoekers. Zij hebben een vraag of een probleem en zijn op zoek naar de snelste en beste oplossing. Geef ze die dan ook en ga ze niet eerst vervelen met een verhaaltje over jezelf of je bedrijf. Biedt ze dus waardevolle content aan en je zult merken dat de resultaten zullen verbeteren.

Binnen die twee seconden moet jouw site in staat zijn om duidelijk te maken:

  • Wie je bent
  • Wat je doet.
  • Waarom de bezoeker bij jou aan het juiste adres is.

Internet beleeft zijn pubertijd

Als je denkt dat je de boot allang gemist hebt, als het gaat om het hebben van een website, dan kan ik je geruststellen. Internet bestaat, zoals we het nu kennen, ongeveer 15-16 jaar. Het kan nog alle kanten uit en vele van je concurrenten maken nog lang niet optimaal gebruik van de mogelijkheden. Kansen genoeg dus nog om jezelf naar de bovenste posities in Google te werken.

DEEL
Back To Top