More share buttons
skip to Main Content

6 redenen waarom sterke content marketing de enige hoop is voor startende ondernemers!

DEEL

Content Marketing voor Startende Ondernemers

6 redenen waarom sterke content marketing de enige hoop is voor een startende ondernemer!

Oke, oke, misschien overdrijven we een klein beetje. Maar we hebben wel je aandacht! Als het gaat om het maken van een onvergelijke impact op het internet, zullen velen van ons zich bewust zijn van de mogelijkheden. Denk daarbij aan een website, adverteren op internet, maar ook adverteren in (lokale) tijdschriften en kranten. En hoewel al deze marketing activiteiten resultaat zullen hebben op onze aanwezigheid in de business wereld, zijn er ook andere factoren om te overwegen als het gaat om je online voetafdruk.

Een van de belangrijkste aspecten van de hedendaagse online markting is het inzetten van kwalitatieve content marketing. Veel ondernemers onderschatten nog steeds de kracht van content marketing en de winst die hiermee te behalen valt, maar in dit artikel geven we je in ieder geval 6 redenen waarom jij dit in ieder geval moet overwegen voor je bedrijf.

Wanneer je dit op de juiste manier implementeert, kan content marketing een groot verschil maken voor je bedrijf en mogelijk ook je omzet verhogen. Als je maar weet hoe je de campagne het beste vormgeeft.

1. Je bouwt aan je Brand Awareness

Vandaag de dag zien potentiële klanten veel meer dan alleen een bedrijfsnaam als ze kijken naar je business. Ze kijken naar je bedrijf als een geheel en dat betekent dat ze dus ook heel goed kijken naar hoe je jouw bedrijf (online) profileert. Content marketing geeft je aan de ene kant de mogelijkheid om je bedrijf te promoten en ondertussen de kennis van je klanten kunt voeden met relevante informatie. Je kunt zelfs content creëren die antwoord geeft op een serie vragen die je klanten mogelijk hebben en daarmee je potentiële klanten extra goed van dienst zijn. Hoe kom je daar achter? Simpel. Vraag het je klanten gewoon zelf. Door middel van een berichtje op Facebook kom je al snel in contact met je doelgroep, en kun je content maken die voor hen relevant is. Een win-win situatie voor beide partijen dus!

2. Bouw aan een relatie met je klanten

Deze reden ligt in het verlengde van het vorige punt, namelijk het ontwikkelen van een relatie tussen je klant en jouw bedrijf. Belangrijk om te weten is dat mensen vaker terug zullen keren naar je website als je waardevolle content publiceert die je klanten waarderen. Het gaat niet alleen om het ontwikkelen van een relatie met je klant, maar kan ook voor vaste klanten een waardevolle toevoeging zijn, om het contact goed warm te houden.

3. Content Marketing is kosten-technisch interessant

Goedkope Marketing voor Startende Ondernemers

Het mooie van content marketing is, dat het een relatief goedkope maar effectieve manier van marketing is. Of je nu lokaal of wereld een impact wil maken, content marketing opent een hele nieuwe dimensie als het gaat om marketing die zowel effectief als betaalbaar is.

Uiteraard moet je als startende ondernemer zeker weten dat je de juiste kanalen gebruikt, maar met alle mogelijkheden online, kan het niet anders dat je in staat bent om een groot aantal bezoekers weet te bereiken, ongeachte je branche of niche.

4. Als jij het niet doet, doet iemand anders het wel

Het is heel makkelijk om te zeggen dat content marketing niet aan jou besteedt is, maar het is ook noemenswaardig dat meer dan 80% van de start-ups content marketing omarmen als strategie om hun bedrijf te laten groeien. In eerste instantie lijkt de drempel misschien heel hoog om te starten met het creëren van waardevolle content, maar als je er eenmaal aan begint valt het allemaal wel mee. Je zult het zelfs leuk gaan vinden. Het enige dat je moet doen is er eens goed voor gaan zitten, kijken waarover je kunt schrijven, en waar je klanten behoefte aan hebben. Als je eenmaal je eerste onderwerpen hebt bedacht, is het echt een kwestie van beginnen. En lukt het dan toch allemaal niet zoals je in gedachten had? Besteedt je content marketing dan uit aan een professional, een student communicatie of journalistiek, of kijk eens op Textbroker.

5. Bepaal je publiek

Als het op het internet aankomt, is het geen geheim dat veel mensen een eigen plek hebben waar ze naartoe gaan als het gaat om content. Sommige gebruiken bookmarking sites, terwijl andere mensen gebruik maken van zoekmachines of social media. Hoewel dit in eerste instatie een obstakel is, zal dit op de lange termijn in je voordeel gaan werken. Het geeft je namelijk de mogelijkheid om je content op verschillende platforms te verspreiden en biedt je de kans om via verschillende tools je interactie te meten en nieuwe kansen te ontdekken.

Dit geeft je de mogelijkheid om content te blijven ontwikkelen die bijdraagt aan de groei van je online voetafdruk en positief effect heeft op je imago. Artikelen die minder goed scoren dan je verwacht had kun je daarmee ook gladstrijken. Met de verzamelde dat kun je vervolgens je klanten een betere ervaring en persoonlijkere benadering bieden als het gaat om het voldoen aan de verwachtingen.

6. Vergroot je ROI

Een van de grootste knelpunten als het gaat om marketing is het budget wat we tot onze beschikking hebben. Content marketing is ongeveer 62% goedkoper dan traditionele marketing mediums, wat betekent dat je Return On Investment kan worden vergroot. Belangrijk daarbij is dat je een goed doordachte campagne opstelt, waarmee je de juiste snaar raakt bij je publiek.

Conclusie

Zoals je ziet zijn er verschillende redenen te noemen waarom content marketing een absolute noodzaak is als het gaat om het bereiken van je gewenste doelgroep en potentiële klanten. Je hoeft als start-up dus niet te beschikken over een miljoenenbudget om een sterke campagne op te zetten die kan concurreren met de grotere spelers in de markt.

Maar om er zeker van te zijn dat je op het juiste pad zit als het gaat om je content marketing strategie, moet je alle aspecten goed onderzoeken en kijken hoe je jouw content op de juiste manier vormgeeft. Wat voor het ene bedrijf uitstekend werkt, zal mogelijk minder goed werken voor de ander.

En ben je dan nog op zoek naar mooie professionele afbeeldingen om je content te versterken? Dan hebben we goed nieuws voor je, want we hebben een artikel samengesteld met 10 unieke websites en daar kun je gratis stockfoto’s downloaden om je content naar een hoger niveau te tillen.

DEEL
Back To Top